نحوه مراقبت از مبلمان و وسایل چوبی

مبلمان مدرن

نظافت و مراقبت مبلمان و اثاثیه منزل به صورت درست و هوشمندانه، سبب می‌شود تا عمر مفید آن‌ها تا حد قابل توجهی افزایش یافته و شما را از هزینه‌های اضافی تعمیر و تعویض دور نگه دارد. خرید مبلمان و اثاثیه نو می‌تواند حسابی خرج زیادی روی دست شما بگذارد، در نتیجه شیوه صحیح نظافت و مراقبت مبلمان اهمیت زیادی خواهد داشت.
در این مطلب قصد داریم تا مهم‌ترین نکات مراقب و نظافت مبلمان و سایر وسایل چوبی خانه و ادارات را به شما نشان دهیم، با ما همراه باشید.

استفاده از دستمال مرطوب برای نظافت مبلمان و اثاثیه چوبی

برای نظافت مبلمان و تقریباً هر چیز چوبی دیگری در خانه، یک ظرف حاوی آب و یک دستمال، تنها چیزی است که به آن نیاز دارید. ابتدا از ظرف حاوی آب برای تمیز کردن کثیفی‌ها و جرم‌ها استفاده کنید و سپس با یک دستمال مرطوب سطح مبلمان و اثاثیه را پاک کنید و در نهایت با یک دستمال سطوح را خشک کنید. از همه پاک کننده‌های حاوی آمونیاک اجتناب کنید. آمونیاک می‌تواند به مبلمان چوبی آسیب برساند و از عمر آن‌ها بکاهد.

مبلمان خود را گردگیری کنید

از پارچه یا بُرس نرم، خشک و بدون پرز برای گردگیری و نظافت مبلمان خود استفاده کنید. گردگیری مرتب، به مراقبت مبلمان در برابر ریزگردها و رسوبات ناخواسته کمک می‌کند. دسترسی به تمامی قسمت‌های مبلمان برای نظافت مشکل خواهد بود، بنابریان سعی کنید قسمت‌هایی که دارای شیار و دور از دسترس هستند را با جاروبرقی گردگیری کنید.

همیشه از زیرلیوانی استفاده کنید

همیشه از زیرلیوانی‌هایی از جنس نمد یا چوب برای لیوان‌های حاوی نوشیدنی استفاده کنید، حلقه‌های ناخوشنیدی که این لیوان‌های حاوی نوشیدنی روی مبلمان و میز به جا می‌گذارند به سختی پاک می‌شوند، بنابراین هرگز اجازه ندهید آب روی سطح مبلمان چوبی شما باقی بماند.

ظروف و غذای داغ را روی مبلمان و میز قرار ندهید

با یک پارچه رومیزی از جنس الیاف طبیعی، دستکش فر یا یک استند، از مبلمان در برابر گرمای ظروف گرم محافظت کنید. قرار دادن صفحات و ظروف داغ به طور مستقیم بر روی سطح چوبی می‌تواند منجر به ایجاد لکه‌های سوختگی شود.

وسایل چوبی را دور از تابش مستقیم نور خورشید نگه دارید

نور خورشید می‌تواند سطوح چوبی را خشک کرده و گرمای آن نیز می‌تواند قطعات پلاستیکی و پولیش را ذوب کرده و ترک‌هایی ایجاد کند که به سختی ترمیم می‌شوند.


نام محصول موردنظرتان را بنویسید تا پیشنهادهای پیرو را ببینید...