معرفی انواع سبک‌های مبلمان منزل

کژوال، کلاسیک، سنتی، معاصر، مدرن و… نام‌های مختلف برای انواع سبک‌های مبلمان منزل هستند و اینکه بتوانید در نگاه اول نوع مبل را تشخیص دهید شاید ساده نباشد، همین موضوع سبب شد تا ما لیستی کامل از انواع سبک‌های مبلمان را گردآوری کرده و به ساده‌ترین زبان ویژگی‌ها و تفاوت‌هایشان را برای شما شرح دهیم، با ما همراه باشید.

مبلمان سنتی

سبک سنتی مبلمان، دکوراسیون کلاسیک را با ذاعقه اروپایی بازتولید و بازطراحی می‌کند. طراحی سنتی بر ظرافت و سادگی تأکید دارد.

فرم: طراحی کلاسیک ، خطوط منحنی ، باله پشت و تاج آن

رنگها: رنگهای چوبی عمیق، رنگهای قهوه‌ای، مرلوت، سیاه و سفید.

پارچه و منسوجات: در مبلمان سنتی معمولاً از متریال سنتی و قدیمی مثل چرم، مخمل، ابریشم استفاده می‌شود. این سبک همچنین می‌تواند شامل پارچه‌های مقرون به صرفه‌تر، مانند: چنل، کتان یا پنبه باشد. الگوهای گل، برگ و یا داماس به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود.

مبلمان مدرن، از پرطرفدارترین سبک‌های مبلمان

فرم: خطوط واضح ، اشکال هندسی و طراحی ساده

رنگ‌ها: رنگ‌های خنثی و رنگ‌های براق ، پالت سیاه و سفید ، خاکستری.

مواد: چوب، پلاستیک، فلز، فولاد و شیشه.

پارچه و منسوجات: چرم، وینیل و چرم مصنوعی، PU، میکروفیبر.

سبک‌های مبلمان معاصر (تلفیقی)

با ترکیب ویژگی‌های طرح‌های مدرن و سنتی، بهترین مدل مبلمان در طراحی داخلی این نوع از مبلمان است. این سبک از مبلمان تعادل مناسبی از ظرافت کلاسیک و متریال مدرن را ارائه می دهد. این سبک ممکن است مبلمان مجلل و اصیل را با مواد فولادی و عناصر شیشه‌ای ترکیب کند.

فرم: خطوط مستقیم یا منحنی، ترکیبی از طراحی مدرن و کلاسیک است.

رنگها: ترکیبی از چوب و رنگهای براق. از رنگهای مختلف می‌توان استفاده کرد.

پارچه و منسوجات: اثاثه یا لوازم داخلی گرم و جذاب مانند چرم ، کتان ، چنیل ، مخمل را شامل می‌شود

آیا سبک‌های مبلمان مدرن و معاصر یکی هستند؟

می‌توان گفت مبلمان معاصر به حرکت خاصی اشاره نمی‌کند. مبلمان معاصر طرح‌های روز ما را در بر می‌گیرد، بنابراین قابل درک است که چقدر ما طراحی مدرن را با طراحی معاصر اشتباه می‌گیریم. به هر حال، طراحی مدرن یک تفکر نو در بین سبک‌های مبلمان است، با این وجود هر دو از مینیمالیسم و ​​سادگی استقبال می‌کنند. یکی از بزرگترین تفاوت‌های مبلمان مدرن و معاصر استفاده از خطوط است. مبلمان مدرن خطوط مستقیم را ترجیح می‌دهد، در حالی که مبلمان معاصر منحنی‌های گسترده‌ای را اضافه می‌کند. رنگ بین این دو نیز متفاوت است. اگر به مبلمان با رنگ‌های جسورانه و قوی نگاه می‌کنید، احتمالاً این سبک مبلمان مدرن است.

سبک مبلمان شما چیست؟

اکنون که می‌دانید کدام یک از سبک‌های مختلف مبلمان و عناصر طراحی مورد علاقه شما هستند، می‌توانید به راحتی در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

سبد خرید
نام محصول موردنظرتان را بنویسید تا پیشنهادهای پیرو را ببینید...