چند نکته برای دکوراسیون هال و پذیرایی منزل

مبلمان منزل

دکوراسیون منزل و به خصوص دکوراسیون هال و پذیرایی به عنوان قلب هر خانه درنظر گرفته می شود. وقتی صحبت از دکوراسیون هال و پذیرایی می‌شود، هال خانه، فضایی با مفهوم باز است که اغلب شامل یک اتاق نشیمن، آشپزخانه و فضای سرگرمی و تماشای تلویزیون است.

زمانی که به دقت به این موضوع نگاه می‌کنیم که هال خانه از چندین بخش تشکیل شده، سوال مهمی به ذهن شما خطور خواهد کرد و آن این است که چطور قسمت‌های مختلف هال را دکوارسیون کنیم که در عین متمایز کردن هر بخش، با یکدیگر تناسب داشته باشند. در ادامه نکاتی ساده برای دکوراسیون هال خانه را به شما نشان خواهیم داد.

استفاده درست از رنگ

برجسته‌ترین و بزرگترین دیوار را با رنگ دلخواه رنگ آمیزی کنید تا فضای نشیمن را مشخص کنید. رنگ سفید یا خنثی می‌تواند باعث شود تا فضای خانه سرد به نظر برسد، بنابراین از افزودن یک رنگ با تناژ گرم به دکوراسیون هال و پذیرایی خانه نترسید. می‌توانید مبل یا کوسن مبل را با رنگ دیوار هماهنگ کنید تا یک تناسب رنگ مناسب بین جزئیات و کلیات دکوراسیون به وجود بیاورید.

یک فرش به دکوراسیون خود اضافه کنید

یک فرش طرح دار یا ساده راهی آسان برای تعیین مناطق در خانه شما است و باعث می‌شود یک فضای بزرگ، جذاب و در عین حال دنج به نظر برسد. می‌توانید برای قسمت پذیرایی و فضای نشیمن از یک فرش استفاده کنید و یا یک فرش را زیر میز غذاخوری قرار دهید تا آن را از نظر بصری از بقیه قسمت‌ها جدا کنید.

از مبل‌های چند بخشی (مدولار) استفاده کنید

یک کاناپه مدولار می‌تواند به شما در تعیین یک قسمت از هال به عنوان نشیمن کمک کند. از آنجا که مبل‌های سکشنال گزینه‌های پیکربندی زیادی را ارائه می‌دهد، می‌توانید مبلمان را متناسب با فضای هال خود بچینید. مبل‌های مدولار یا چندبخشی، مبل‌هایی هستند که می‌توانید به شکل‌های مختلف آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید و به این صورت از فضای نشیمن خانه استفاده حداکثری داشته باشید.

در مورد نورپردازی فکر کنید

یکی دیگر از ترفندهای عالی برای دکوراسیون هال و پذیرایی اضافه کردن روشنایی مانند لوستر است. یک لوستر کریستالی یا مینیمال می‌تواند معرف بخشی از هال و پذیرایی شما باشد و آن را از بقیه قسمت‌ها جدا کند، توجه داشته باشید که نوع لوستر را متناسب با بخش مورد نظرتان انتخاب کنید، به عنوان مثال بهتر است که در کنار مبلمان مدولار از لوسترهای مدرن و یا مینیمال استفاده کنید تا لوسترهای کریستال و کلاسیک.

آشپزخانه را با پیشخوان از بقیه قسمت‌ها جدا کنید

برای جدا کردن آشپزخانه از بقیه خانه، یک پیشخوان یا کانتر نصب کنید. یک پیشخوان مناسب می‌تواند در بهره‌وری از فضای خانه تاثیرگذار باشد و تا حد زیادی نیاز به میز غذاخوری بزرگ را کاهش خواهد داد.

سبد خرید
نام محصول موردنظرتان را بنویسید تا پیشنهادهای پیرو را ببینید...