مبل مدرن از گذشته تا امروز

مبلمان مدرن از گذشته تا امروز

مبل‌ها بدون شک نقطه کانونی هر اتاق نشیمن هستند. بنابراین، قبل از سرمایه‌گذاری روی مبل جدید خود، طرح و سبک‌های مختلف را بررسی کنید.
اولین قدم این است که به دکوراسیون اتاق خود نگاه کنید تا سبک مبل مورد نیاز خود را مشخص کنید. برخی از ما هنوز بین مبلمان کلاسیک و مدرن سردرگم ‌می‌شویم!

تاریخچه مبلمان مدرن

طراحی مبلمان مدرن، منعکس کننده جنبش مدرنیستی قرن بیستم است که در ‌میان جوامع محبوبیت پیدا کرد. همه چیز با همکاری کارگران و صنعتگران ماهر برای ساخت مبلمان کاربردی و در عین حال ساده و شیک شروع شد. طراحان، روش‌های مختلف در مورد استفاده از مواد جدید را بررسی کردند و در نهایت، پایه و اساس مبلمان مدرن را نهادند. مدرنیست‌ها ‌می‌خواستند در جهانی که از انقلاب صنعتی تغییر بزرگی را تجربه کرده بود هنجارهای فرهنگی جدیدی توسعه دهند. بافت‌های سنگین، کنده‌کاری‌ها و رنگ‌های تند با فضای باز و ویژگی‌های مینیمالیستی جایگزین شدند. طراحی مبلمان مدرن در دهه 1900 به شهرت رسید. مدرنیسم که از مدرسه طراحی باهاوس آلمان سرچشمه ‌می‌گیرد، بر حداقل ویژگی‌ها و حداکثر عملکرد متمرکز شده است؛ زمانی که موجی از جنبش‌های هنری و فرهنگی باعث تجدید نظر در اصول طراحی سنتی شد. این دوره نشان‌دهنده انحراف از سبک‌های تزئینی و سنگین مبلمان در گذشته بود. طراحان و سازندگان مبلمان مدرن اغلب از چوب و عناصر سازگار با طبیعت استفاده‌ می‌کنند. سازندگان بر روی ایجاد قطعاتی تمرکز کردند که ویژگی‌های ذاتی مواد طبیعی را نشان می‌داد که اغلب جزئیات پیچیده و فرم‌های ارگانیک الهام گرفته از طبیعت را در بر‌می‌گرفت. مبلمان مدرن نه تنها یک جنبه کاربردی از زندگی روزمره ما است، بلکه بیانگر طراحی، صنعتگری و تأثیرات فرهنگی می‌باشد. اشکال هندسی جسورانه و استفاده از رنگ‌های اصلی متریال به نمادی از جنبش و بخشی تأثیرگذار در تاریخ مبلمان مدرن تبدیل شد. این حرکات اولیه، زمینه را برای تولید مبلمان مدرن به صورتی که امروزه می‌شناسیم، آماده کرد.

Bauhaus modern school
piro modern furniture store

ویژگی مبلمان مدرن

  • خطوط واضح، الگوها و شکل‌های هندسی
    از بارزترین ویژگی‌های سبک مدرن، خطوط صاف و واضح با تزئینات اندک است. بر این اساس، خطوط مستقیم و لبه‌ها نیز نقش مهمی‌ در پیکربندی مبلمان مدرن دارند. کاناپه‌ها و صندلی‌های مربعی با ظرافت‌های دلنشین به فضا، شخصیتی محکم می‌دهند و زیبایی فضا را دوچندان می‌کنند.
  • استفاده از فلز
    در مبلمان مدرن، فلز عنصری است که در متریال ساخت، چه در اسکلت و چه در ظاهر مبلمان نقش دارد. شما می‌توانید استفاده منحصر به فرد از فلزاتی مانند آلومینیوم، نیکل و فولاد را در این سبک مبلمان مشاهده کنید. این فلزات در رنگ‌های مختلف، به‌ویژه رنگ‌های تیره به کار برده‌ می‌شوند.
  • لمس طبیعت در هر قطعه
    در ساخت مبلمان مدرن از عناصر طبیعی استفاده می‌شود. موادی مانند چوب و سنگ که روحی زنده به فضای داخلی شما‌ می‌بخشد و آن را طبیعی‌تر و آرام‌تر ‌می‌کند. استفاده از پالت رنگ روشن این عناصر یکی دیگر از ترندها است و روز به روز بر طرفداران آن افزوده‌ می‌شود.
  • اندازه مناسب
    یکی از خصوصیات مبلمان مدرن این است که اندازه مناسب و کاربردی دارند و شما ‌می‌توانید متناسب با فضای مورد نظر خود مبلمان مناسبی را انتخاب کنید. مبلمان مدرن معمولاً فضای کمی ‌را اشغال‌ می‌کنند در حالیکه بیشترین فضا را در اختیار شما قرار ‌می‌دهند.
  • مدرنیسم تک رنگ
    یکی دیگر از ویژگی‌های بارز طراحی مبلمان مدرن، پالت محدود آن است و در آن رنگ‌های متضاد زیادی پیدا نخواهید کرد. در حقیقت هدف سبک مدرنیست این است که اجازه دهد جذابیت مواد طبیعی حرف بزند. مبلمان به این سبک به هیچ وجه تزئینات و تجملات ندارند. در عوض ترجیح‌ می‌دهند ظاهری صاف و بدون تجمل و تزئین ایجاد کنند. از رنگ‌های ساده و خنثی برای ایجاد حسی طبیعت‌گرایانه استفاده‌ می‌شود که آرام‌بخش و دلنشین است.
  • ایجاد راحتی و آسایش
    یکی از اهداف مبلمان مدرن، ایجاد آرامش و راحتی برای انسان است. تشک‌ها و بالشتک‌های مبل مدرن مکانی سرشار از آسودگی برای نشستن یا دراز کشیدن را فراهم می‌کنند.
  • رعایت اصول ارگونومی
    سبک مدرنیسم از ابتدا بر روی انسان و افزایش احساس خوشایند در او تمرکز داشته است. اصولی که بر سلامت افراد جامعه تاثیرگذار هستند را مرکز توجه قرار داده است. از این رو به استانداردهای لازم برای رعایت مواردی که مبلمان را به مبلمانی ارگونومیک تبدیل ‌می‌کند توجه دارد. ارتفاع نشیمن مبل از زمین، ارتفاع و شیب پشتی، زاویه دسته‌ها و طول و عرض نشیمن و… همه مواردی است که بر سلامت جسم انسان تاثیر می‌گذارد و در مبلمان مدرن رعایت می‌شود.

انواع مبل مدرن

بسیاری از انواع مبلمان سبک مدرن وجود دارد که متناسب با ذوق و سلیقه افراد و نیز فضای مورد نظر انتخاب ‌می‌شود. محبوب‌ترین انواع مبل مدرن به دلیل زیبایی و عملکرد، مورد علاقه طراحان داخلی و صاحبان خانه هستند. از تاکسدوهای زیبا یا مبل‌های مدرن اواسط قرن با طرح اسکاندیناوی گرفته تا مبل‌های شیک با الهام از مبل‌های نمادین دهه 60 و 70.

  • لاوسون
    سبک مبل مدرن لاوسون که به نام سرمایه‌گذار آن، توماس دبلیو لاوسون نامگذاری شده است، به راحتی قابل شناسایی می‌باشد. مبل‌های لاوسون، دسته‌های کوتاه، بالشتک‌ و پشتی نرم دارند. لاوسون می‌تواند بازوهای رول یا مربعی داشته باشد. قسمت پایین آن اغلب دامن‌دار است. پشتی در یک زاویه بسیار آرام قرار گرفته است. مبل سبک لاوسون که امروزه یکی از طرح‌های محبوب مبل است، در اندازه‌ها، رنگ‌ها و روکش‌های مختلفی موجود است.
  • مدرن معاصر
    سبک مبل مدرن معاصر با تأثیر قوی از مبل‌های مدرن قرن بیستم، ظاهری ساده با پشتی بالشتکی دارد و معمولاً سه نفر می‌توانند روی آن بنشینند. از انواع مبل‌های مدرن اواسط قرن تا مبل‌های مدرن امروزی، تفاوت اصلی در پایه‌ها است. در مبلمان مدرن معاصر پایه‌های چوبی وجود ندارد.
  • دسته شیب‌دار
    سبک مبل دسته شیب دار یک گزینه عالی برای اتاق نشیمن است که بازوهای آن به آرامی ‌از پشت به سمت جلو خم ‌می‌شوند.
  • تکیه‌گاه بالشتی
    در‌ میان مبلمان مدرن، مبل با پشتی بالشی به عنوان یک مبل شلوغ شناخته می‌شود. مبل‌های پشت بالشی مبلی که پشتی آن بالشت‌های زیاد و معمولاً قابل جابجایی باشد.
  • توگو
    مبل توگو توسط‌ میشل توگو طراحی شده و چهل سال است که به عنوان مبل راحتی در اتاق نشیمن به کار می‌رود.
  • مبل تختخواب شو
    مبل‌هایی هستند که به راحتی به تخت تبدیل‌ می‌شوند. جنبه کاربردی مبل‌های تختخواب ‌شو، آن‌ها را به یکی از محبوب‌ترین انواع مبل‌های مدرن تبدیل کرده است. مبل‌های تختخواب شو دو نوع کشویی و تاشو را شامل می‌شوند.
  • تاکسیدو
    مبل تاکسیدو از نام پارک تاکسیدو، شهری منحصر به فرد در شمال نیویورک گرفته شده است. جایی که زمانی افرادی مانند ویلیام آستور و جی پی مورگان در آن خانه داشتند.
  • لاوست
    کاناپه لاوست در انواع شکل‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارد. اما هر کدام ویژگی منحصر به فردی دارند. مبل لاوست فضای کافی برای نشستن دو نفر را دارند.
  • سکشنال
    مبل‌های سکشنال یک سبک مبل مدرن هستند. در این مبل‌ها تکیه گاه، اندازه و فرم در ظاهری هماهنگ ترکیب‌ می‌شوند. برخی از چیدمان‌های مقطعی مبل به شکل L، U و نیم دایره هستند.
  • مدولار
    مبل‌های مدولار بسیار متنوع هستند. آنها یکی از محبوب‌ترین مبل‌های مدرن هستند که‌ می‌توان با توجه به شکل اتاق آنها را چیدمان کرد و حالات متعددی ایجاد کرد.
مبل مدرن مدولار از پرطرفدارترین مدل‌های مبل مدرن است.

مهم‌ترین مزایای مبلمان مدرن

در دنیای طراحی داخلی، مبلمان مدرن در سال‌های اخیر به طرز شگفت‌انگیزی محبوب شده است. مبلمان مدرن با خطوط تمیز و رویکرد ‌مینیمالیستی خود مزایایی بی‌انتها دارد که هم برای صاحبان خانه و هم برای طراحان جذاب است. یکی از ویژگی‌های کلیدی مبلمان مدرن سادگی آن است و این برای کسانی که ترجیح می‌دهند این سبک را در خانه خود بگنجانند مزایای بی‌شماری دارد. در اینجا مزایای انتخاب مبلمان سبک مدرن و اینکه چرا آن را برای خانه خود در نظر‌می‌گیریم بررسی خواهیم کرد.

  • زیبایی شناختی: یکی از بارزترین مزایای انتخاب مبلمان مدرن، افزایش جذابیت زیبایی خانه است. مبلمان مدرن با خطوط تمیز و طراحی‌مینیمالیستی خود ظاهری ظریف دارد که به هر فضایی آرامش ‌می‌بخشد. بر خلاف مبلمان سنتی که‌ می‌توانند آشفته به نظر برسد.
  • صرفه‌جویی در فضا: یکی دیگر از مزایای کلیدی انتخاب مبلمان مدرن، صرفه جویی در فضا است. مبلمان مدرن اغلب به گونه‌ای طراحی‌می‌شوند که فضای کمتری را اشغال کنند و برای خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک ایده‌آل هستند. مبلمان مدرن با رویکرد ‌مینیمالیستی خود ‌می‌تواند فضای اتاق را بزرگتر جلوه دهد. این نکته به‌ویژه برای صاحب خانه‌هایی مفید است که ‌می‌خواهند از فضای زندگی خود بهترین استفاده را ببرند.
  • تمیز کردن و نگهداری آسان: نظافت و نگهداری مبلمان مدرن به دلیل سادگی آن آسان است. برخلاف مبلمان سنتی که تمیز کردن و نگهداری از آنها به خاطر وجود تزئینات، دشوار است. مبلمان مدرن اغلب از موادی ساخته‌می‌شوند که به راحتی تمیز ‌می‌شوند. این یک انتخاب عالی برای صاحبان خانه‌هایی است که به دنبال مبلمانی هستند بدون نیاز به نگهداری خاص برای سال‌ها ظاهر خود را حفظ کند.
  • هماهنگی و انطباق: مبلمان مدرن، فوق‌العاده همه کاره هستند که دلیل دیگری برای انتخاب عالی برای افراد است. مبلمان مدرن را‌می‌توان به راحتی در انواع سبک‌های دکوراسیون گنجاند. چه خانه‌ای مدرن داشته باشید و چه سنتی، مبلمان مدرن‌ می‌تواند انتخابی عالی برای ایجاد ظاهر و احساسی باشد که به دنبال آن هستید.
  • دوام و ماندگاری: مبلمان مدرن علاوه بر جذابیت زیبایی شناختی و تطبیق پذیری با دکوراسیون از دوام فوق العاده‌ای نیز برخوردار است. مبلمان مدرن اغلب از مواد باکیفیت ساخته‌ می‌شوند که برای ماندگاری ساخته شده‌اند. بنابراین،‌می‌توانید مطمئن باشید که سرمایه‌گذاری شما در دراز مدت جواب ‌می‌دهد. چه به دنبال یک ‌میز ناهار خوری شیک یا مبل راحتی یا تخت خواب مدرن باشید، مبلمان مدرن به گونه‌ای طراحی شده اند که در آزمون زمان مقاومت کنند.

مزایای بی‌شماری برای انتخاب مبلمان مدرن وجود دارد. چه به دنبال افزایش زیبایی فضا باشید چه در پی لذت بردن از یک خانه راحت و شیک باشید، مبلمان مدرن یک انتخاب عالی برای شما است.
مبلمان مدرن به سبب دوام بالا، انتخابی جاودانه است و در سال‌های آینده همچنان محبوب خواهد ماند.

سبد خرید
نام محصول موردنظرتان را بنویسید تا پیشنهادهای پیرو را ببینید...